EnergieAkkoord
Doe mee!

Een hybride docent is een professional die werkt op het snijvlak van onderwijs en praktijk. Hij of zij combineert een baan in bijvoorbeeld het bedrijfsleven met een (deeltijd)rol in het onderwijs. Een ideale oplossing dus voor veel uitdagingen waarvoor het tuinbouwcluster staat. Op welke manieren wordt in de regio aan hybride docenten gewerkt.

Verbinden en opschalen, daarover gaat het Greenport Horti Campus Katapult-programma. Dat gebeurt onder meer op het gebied van hybride docenten.

Meer hybride docenten is goed voor zowel het onderwijs als voor de bedrijven. Daarom zijn er de afgelopen jaren veel activiteiten binnen het cluster. Allereerst organiseert Glastuinbouw Nederland met regelmaat trainingen voor professionals. Ze leren dan lesgeven aan bijvoorbeeld studenten of collega’s.

Jacqueline Kroon, beleidsspecialist arbeid bij Glastuinbouw Nederland: “Sterk onderwijs begint in de praktijk. Met de training Hybride Docent helpen we ervaren medewerkers om hun kennis door te geven – goed voor het onderwijs, waardevol voor het bedrijf en essentieel voor de toekomst van de glastuinbouw.”

Lees het bericht over de groep van 8 professionals die onlangs de cursus met succes hebben afgerond.

Symposium 23 juni

Welke rol krijgen de hybride docenten binnen het onderwijs? Hoe wordt dat geborgd? Hoe kunnen de docenten hun werkzaamheden beter uitvoeren? Dat soort vragen wordt onderzocht tijdens het project ‘Hybride werken in het groen’. Zo organiseert Lentiz MBO Oostland op 23 juni een symposium over hybride docenten. Dan is er onder meer een presentatie over het onderzoek van Inholland naar hybride docenten.

Lees meer over het symposium over hybride docenten.



logo-greenport-west-holland
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.