Welkom, beste lezer. Fijn dat u onze berichten leest. En u bent niet de enige. Maandelijks wordt onze digitale nieuwsbrief verstuurd aan 4400 personen, en 37% van de ontvangers leest een of meer artikelen. Wie die ontvangers zijn, varieert per maand; op jaarbasis gaat het dus om nóg meer individuele personen.

Wat een aantallen, hè? Blijkbaar is wat in de Greenport gebeurt en waaraan we werken belangrijk voor een grote groep professionals.

Maar die aantallen vertellen méér. Namelijk dat u, beste lezer, niet alleen staat. Misschien zonder er erg in te hebben bent u onderdeel van een enorm netwerk. Of beter nog: u bént dat netwerk.

Ik heb het al eerder geschreven en gezegd: de Greenport is niet een clubje mensen dat vanuit het HortiVERSum in Zoetermeer dag in, dag uit werkt aan een gezonde, vitale en duurzame toekomst voor het regionale tuinbouwcluster. Dat clubje mensen werkt aan de randvoorwaarden, het echte werk gebeurt buiten. Dus op uw bedrijf, bij uw bureau, in uw vrachtwagen, in uw vergaderzaal, in uw kas en in uw directiekamer.

In deze maandelijkse Update hopen we nieuws en visies te brengen die voor u relevant en interessant is. Maar het kan natuurlijk dat we volgens u onvoldoende aandacht besteden aan een bepaald onderwerp of gebeurtenis. Schroom niet dat te melden. Houd ons scherp, geef ons richting.

Graag doe ik een extra oproep: help ons de Greenport en het werk dat in onze regio gebeurt breder bekend te maken, binnen en buiten de tuinbouw. Want het is natuurlijk mooi dat we allemaal ‘lid zijn van dezelfde club’, maar nog mooier zou het zijn als meer mensen, bedrijven en organisaties weten waarvoor we staan en wat onze potentie is. Wij doen dat zelf, op Twitter, Linked in, deze update en met een maandelijkse blog op de websites van Goedemorgen, maar samen kunnen we een nog groter bereik realiseren.

Wat dat betreft vind ik het zeer jammer dat onlangs bekend werd dat Westland Marketing per 1 januari aanstaande stopt. Aan de financiering komt helaas een eind. Vanaf deze plek bedank ik Angelique de Wit, en andere betrokkenen, voor de jarenlange samenwerking en inzet: Westland Marketing zette het brede tuinbouwcluster op een fantastische manier in de spotlights. Dat was voor de gehele regio van belang. Jullie werk zal gemist worden.

Gelukkig zijn er ook nog andere partijen die zich inzetten op communicatie, maar zonder regie op marketing vraagt het dus nog meer aan onszelf om de spotlights te zoeken. Daarom: deel artikelen uit deze Update met uw netwerk, en daarbuiten. Verspreid het verhaal over de topbedrijven die zijn genomineerd voor de Tuinbouw Ondernemersprijs (Anthura en Opti-flor, van harte!), verspreid de studentenfilmpjes van de Solex Groente Tour tijdens Dutch Agri Food Week, vertel over de mogelijkheden die vertical farming en vers+ bieden.

Ons netwerk wordt alleen maar mooier als we gezamenlijk nog beter en meer vertellen waarvoor we staan, binnen en buiten onze voordeur. We zijn het waard, u bent het waard!

Jolanda Heistek
Programmamanager



Pin It on Pinterest