Jaarevent 2024

Hulp bij het verduurzamen van uw verpakkingen

De Beslisbomen Duurzaam Verpakken helpen u met het verduurzamen van uw verpakkingen. De beide Beslisbomen (voor sierteelt en AGF) kunt u via deze pagina downloaden.

Het kiezen voor een verpakking is een complex vraagstuk waarin materiaalkeuze, belangen, kosten, techniek, de afvalverwerkingketen en export een rol spelen. Daardoor is het voor ondernemers – zoals producenten, handelaren, exporteurs en afnemers – niet eenvoudig te kiezen welke verpakking het meest duurzaam is.

De Beslisbomen helpen u bij vastleggen van hun doelen voor verduurzaming van verpakkingen, het analyseren van de huidige verpakkingen, het kiezen van een strategie kiezen en het opzetten van communicatie. U wordt stap voor stap meegenomen in het document.

De Beslisbomen downloaden

De Beslisboom Sierteelt en de Beslisboom Voedingstuinbouw kunt u gratis downloaden. Daarvoor vragen we u uw mailadres in te voeren. U krijgt dan per ommegaande een download-link toegestuurd. Uw mailadres gebruiken we alleen om u te informeren over volgende versies van de Beslisbomen.

Consortium

De Beslisbomen zijn een initiatief van een consortium onder leiding van Greenport West-Holland. Daarnaast bestaat het consortium uit Levarht, Orchidee Nederland en Modiform, en met hulp van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken. De uitvoering was in handen van Partners for Innovation, adviesbureau voor circulaire en duurzame innovaties. Inmiddels zijn de eerste organisaties aan de slag gegaan met de Beslisbomen, namelijk Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Vereniging Groothandelaren Bloemkwekerijproducten (VGB), Tuinbranche Nederland en Royal Lemkes.

Het consortium heeft afgesproken rondom de Beslisbomen een meerjarenprogramma op te zetten. Doel daarvan is van elkaar leren van de resultaten, en daarmee ook de ketensamenwerking te verduurzamen. Bovendien zullen de Beslisbomen verder worden geoptimaliseerd.

Partners

logo-groentenfruithuis
logo-groentenfruithuis

Mede mogelijk gemaakt door

 

Projectleider

Plastics nieuws

Nieuwe kennis tot waarde brengen in verdienmodellen is in 2030 een tweede natuur voor ondernemers



Pin It on Pinterest