InnovationQuarter heeft een digitale toolkit voor regio-promotie gelanceerd. De toolkit bevat onder meer praktisch in te zetten materialen: een film van 2 minuten, kaartbeelden, foto’s, teksten en facts & figures. 

De regio-profilering is in samenwerking met veel partners in de regio gerealiseerd, onder begeleiding van InnovationQuarter. Directeur Rinke Zonneveld: “Veel partijen gevestigd in Zuid-Holland behoren tot de wereldtop. Met elkaar kunnen we dat nóg beter uitdragen.”

Project manager Robbert Nesselaar: “Er is met opzet geen overkoepelende campagne ontwikkeld. Maar een verhaallijn én praktische tools die partijen in Zuid-Holland kunnen toepassen in de eigen profilering. Individuele verhalen worden gecombineerd met het verhaal van onze metropoolregio. Een verhaal dat relevant, geloofwaardig en onderscheidend is.”

Film / De regio in 2 minuten

In een film van iets meer dan 2 minuten wordt de ‘why-how-what’ van onze regio getoond: een vindingrijke regio, met oplossingen die we dichtbij huis toepassen en ook delen met de wereld. Het is ook mogelijk om er 5 seconden ‘maatwerk’ aan vast te plakken, met informatie over de eigen organisatie. Lees meer>

Kaarten

Een kaart is dé manier om de geografische ligging van onze regio inzichtelijk te maken: in relatie tot Nederland, Europa en de wereld. De kleur blauw kan eenvoudig worden aangepast! Bovendien kunnen de ‘bollen’ in de wereldkaart worden gevuld met eigen innovatieve voorbeelden. Lees meer>

Facts & Figures

De  ‘infographics’ in de toolkit laten in één oogopslag enkele van de sterke kanten van de regio zien, zoals de fieldlabs. Ook zijn er aansprekende facts & figures over de verschillende sectoren waar onze regio in actief is. Zoals de 10 redenen waarom deze regio de hotspot is voor bijvoorbeeld Life Science Innovation. Lees meer>

Foto’s

Met beelden van vroeger & nu, en thuis & in de wereld laten we op aansprekende manier het verhaal van de regio zien: door de eeuwen heen hebben we, uitgedaagd door de delta, expertise ontwikkeld en is een mentaliteit ontstaan die we dichtbij en ver weg inzetten. Ook zijn er beelden van unieke innovaties. Lees meer>

Teksten

In de toolkit zitten vele teksten in Engels en Nederlands om de kracht van de regio te omschrijven. Teksten die gecombineerd kunnen worden met tekst over een stad of organisatie. Dat kan in 3 pakkende zinnen, maar het kan ook uitgebreider. Uiteraard afhankelijk van het communicatiemiddel, doel en doelgroep. Lees meer>



Pin It on Pinterest