Magazine Aan het werk

De Food Innovation Academy organiseert op 26 september een Kenniscafé over goed werkgeverschap. De spreker van het Kenniscafé VIA FIA is van de online supermarkt Picnic: het relatief jonge bedrijf positioneert zich als aantrekkelijke werkgever en weet medewerkers te motiveren en te behouden. Andere sprekers zijn van het bureau BySpeld Jeroen van der Burgt en Gina Tromp. Zij pleiten voor een onderscheidende wervingsstrategie bij het benaderen van nieuw talent en mogelijke medewerkers. Social media speelt hierbij een belangrijke rol. Weet de latent zoekende te verleiden en richt je niet alleen tot de actief zoekende, is hun devies. Het Kenniscafé VIA FIA wordt geleid door presentator Hilco Wagenaar, communicatie- en eventmanager bij Royal Steensma.

Het imago van jouw organisatie is belangrijker dan ooit voor de werving van goede medewerkers. Goed werkgeverschap is hét wapen tegen personeelstekort. Het zorgt voor een hogere betrokkenheid, minder stress én meer werkgeluk onder huidige medewerkers. Maar dat niet alleen. Je bent ook nog eens in staat om jezelf ermee te positioneren als aantrekkelijke werkgever voor potentiële nieuwe medewerkers. En juist dat maakt het werven van nieuw personeel in deze markt net even makkelijker. Maar wat houdt goed werkgeverschap precies in? Waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat je jouw organisatie als onweerstaanbare werkgever positioneert in de arbeidsmarkt?

Het Kenniscafé is vanaf 16.00 tot 17.00 uur (inloop: 15.45), na afloop is er een netwerkborrel tot 18.00 uur. Aanmelden kan via [email protected].

 



Pin It on Pinterest