Jaarplan 2024

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Programma Jaarevent Greenport West-Holland bekend

Het programma van het Jaarevent van Greenport West-Holland op 15 april is bekend. Onder leiding van dagvoorzitster Marijke Roskam (bekend van BNR) zullen verschillende deskundigen en betrokkenen hun visie geven op de toekomst van de economie van het tuinbouwcluster. Keynote speaker is Maarten Steinbuch, hoogleraar in robotica aan de TU Eindhoven. Aanmelden voor het Jaarevent is mogelijk voor bedrijven en organisaties die zich betrokken voelen bij het tuinbouwcluster.

Greenport West-Holland (GreenportWO) is het regionale samenwerkingsverband tussen overheid, bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en kennisinstellingen. Ondernemers hebben daarbij de regie: zij bepalen welke onderwerpen en thema’s relevant zijn voor de toekomst van de sector. Greenport West-Holland onderzoekt vervolgens op welke manier het beste kan worden gewerkt aan het realiseren van die toekomst.

Technieken en crossovers

Het Jaarevent Greenport West-Holland vindt plaats op vrijdagmiddag 15 april bij Anthura in Bleiswijk. Thema van de bijeenkomst wordt ‘Op stoom naar Greenport 2020’. Keynote speaker Maarten Steinbuch (hoogleraar in robotica aan de TU Eindhoven, bekend van o.a. DWDD) neemt de aanwezigen mee naar de toekomst: welke technieken zullen van invloed zijn op de tuinbouw, en welke cross-overs bieden perspectief? Steinbuch: “Er gebeurt al veel in de tuinbouw, bijvoorbeeld op het gebied van klimaat en energie. Maar volgens mij kan de tuinbouw meer doen met robots en met het gebruik van data.”

megacitiesFeeding Mega-cities

Verder zijn er onder meer rondetafelgesprekken over de toekomst van energie, logistiek en branding. Programmamanager Jolanda Heistek van GreenportWO: “Met het Jaarevent geven we bezoekers een kijkje in de toekomst van de tuinbouw.” De presentatie is in handen van dagvoorzitter Marijke Roskam, bekend van BNR. Gastvrouw van de bijeenkomst is voorzitter Adri Bom-Lemstra van GreenportWO.

Aanmelden

Deelname aan het Jaarevent ‘Op stoom naar Greenport 2020’ is gratis voor bedrijven en organisaties die zich betrokken voelen bij het tuinbouwcluster. Klik hier voor aanmelden en het complete programma. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt.