Jaarplan 2024

Sinds enkele jaren richt Glastuinbouw Nederland haar communicatie niet alleen op le-den glastuinbouwondernemers, maar deels ook op de omgeving. Denk hierbij aan het publiek, ngo’s en beleidsmakers. Omdat nog een plek ontbrak waarop alle informatie over de glastuinbouwsector overzichtelijk samenkomt, heeft lanceert Glastuinbouw Nederland vandaag een publieke website over de glastuinbouw gelanceerd.

Op deze publieke website, die te vinden is via www.glastuinbouwnederland.nl, komt het ver-haal van de sector samen. Zo is te lezen wat er in en om de kas gebeurt, welke verschillende producten worden geteeld, welke bijdrage de glastuinbouw levert aan de Nederlandse sa-menleving en hoe ondernemers omgaan met duurzaamheid in de kas. Ook komen ondernemers aan het woord over hun bedrijf, de innovaties en hoe zij bijvoor-beeld omgaan met de reststromen op het bedrijf. Kortom: op de website is altijd het laatste nieuws uit en over de sector te lezen, aangevuld met een overzicht van activiteiten gerela-teerd aan de glastuinbouw.

Jakoline van Straalen, specialist communicatie bij Glastuinbouw Nederland: “De noodzaak tot verbinding met de samenleving is cruciaal. Juist in deze tijd is het van belang dat we la-ten zien wat de betekenis van onze sector voor de samenleving is. Niet alleen onze producten maken ons gezond en gelukkig. Ook met onze innovaties leveren we een belangrijke bijdra-ge aan maatschappelijke uitdagingen. Met deze website willen we bijdragen aan de reputa-tie van de glastuinbouwsector en willen we ook de dialoog aan gaan met onze omgeving. Uiteraard zetten we daar ook onze Social Media kanalen voor in.”

De publieke informatie is dus onderdeel geworden van de website van Glastuinbouw Neder-land en is te vinden via de homepage. Leden van Glastuinbouw Nederland blijven vaktechni-sche informatie vinden via het ledenportaal door in te loggen of op de knop ‘professionals’ te klikken.

 



Pin It on Pinterest