Energie Dashboard

Stichting Boer Bewust organiseert voor het vijfde jaar de Nederlandse versie van de internationale ‘Thank a Farmer Day’, een dag waar wereldwijd bij wordt stilgestaan. Stichting Boer Bewust wil op dinsdag 12 oktober met ‘Thank a Farmer Day’ aandacht vragen voor de voedselproducenten van Nederland.

Consumenten beseffen het maar al te goed dat de boeren aan de basis staan van voldoende en gezonde voeding. Groenten, fruit, brood, vlees, eieren, zuivel…, de boer zorgt ervoor. Elke dag weer. Maar het lijkt daardoor ook weer zo vanzelfsprekend, zo gewoon. Toch is het heel bijzonder. De laatste jaren wordt er door de politiek en consumenten heel veel gesproken óver de boer. Maar is het niet veel waardevoller om te praten mét een boer?

Aan tafel met de boer. Dat is dit jaar het thema van ‘Thank a Farmer Day.’ Elke dag gaat iedereen onbewust aan tafel met een boeren. Met voldoende vers én lekker eten. In een kort campagnefilmpje dat speciaal voor ‘Thank a Farmer Day’ is gemaakt, komt die gastvrijheid van de boer naar voren. Een boer die zijn bedrijf laat zien aan burgers, hen rondleidt op zijn bedrijf en samen geniet van al het goed dat hij produceert.

Thank a Farmer Day valt dit jaar op dinsdag 12 oktober. In een campagnefilmpje geven burgers antwoord op de vraag hoe lang het geleden is dat ze een boer gesproken hebben. En of ze weleens op een boerderij geweest zijn. Om vervolgens samen op pad te gaan náár die boer om te kijken hoe hij werkt, wat hij produceert en met hem aan tafel te gaan. De band ‘Hilversum 3’ levert met het lied ‘Dat is de boer’ de muzikale basis voor het campagnefilmpje. Ter gelegenheid van Thank a Farmer Day is een ook een special clip opgenomen. De stichting Boer Bewust is super trots om deze clip op Thank a Farmer Day in première te laten gaan.

Stichting Boer Bewust heeft als doel de communicatie tussen de agrarische sector en de consument te verbeteren. Te vaak nog wordt door verschillende groeperingen op basis van onvolledige informatie een mening gevormd over de sector. Daarnaast ziet Boer Bewust dat de consument steeds verder verwijderd raakt van de agrarische sector. Stichting Boer Bewust initieert de Nederlandse ‘Thank a Farmer Day’ niet om namens de boeren een ‘dank je wel’ te vragen, maar om bij consumenten bewustwording te creëren van het belang van het altijd beschikbaar hebben van voedsel en de belangrijke rol die de boeren daarin spelen. Tijdens de afgelopen edities van Thank a Farmer Day bereikte Stichting Boer Bewust met haar campagne ruim 2,5 miljoen burgers.



Pin It on Pinterest